T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ORDU / GÜRGENTEPE - Şirinköy Şehit Sezgin Karaca İlkokulu

Haberler

Nis

OKULUMUZ İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ BAYRAMLAŞMA KÜLTÜRÜNÜ YAYGINLAŞTIRMA AMAÇLI ŞEKER, ÇİKOLOTA VE KOLONYA DAĞITARAK ŞİMDİDEN OKULUMUZDAKİ HERKESİN BAYRAMINI KUTLADILAR. EMEĞİ GEÇEN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMENLERİMİZE TEŞEKKÜR EDERİZ. AYNI ZAMANDA OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİMİZ BETÜL BULUNAN VE ÖĞRENCİLERİ BAYRAM PANOSU YAPTILAR. ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİMİZE TEŞEKKÜR EDERİZ.

Nis

ÖĞRENCİLERİMİZİN RAMAZAN BAYRAMINA ÖZEL HAZIRLADIKLARI MANİ KİTAPLARINDAN MANİLERİNİ OKUDULAR. AYNI ZAMANDA DAVULLARINI ÇALARAK SINIFLARIMIZI GEZDİLER. EMEĞİ GEÇEN ÖĞRETMENLERİMİZE VE ÖĞRENCİLERİMİZE TEŞEKKÜR EDERİZ.

Nis

OKULUMUZDA AYIN ÖĞRENCİSİ, AYIN EN ÇOK KİTAP OKUYAN ÖĞRENCİSİ, AYIN EN TEMİZ SINIFI VE RESFEBE 1.LERİMİZ BELLİ OLMUŞTUR. ÖDÜLLERİ SINIF ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN VERİLMİŞTİR. ÖDÜL ALAN ÖĞRENCİLERİMİZİ TEBRİK EDİYORUZ.

Mrt

İstiklal Marşı'nın Kabulü (12 Mart 1921) ve İstiklal Marşı'nın Önemi:

 

Marşlar bir milletin duygu ve heyecanını yansıtır. Ülkenin bağımsızlığını, bayrağını simgeler. Bunun yanında vatana duyulan sevgi ve bağlılığı ifade eder. Devletlerin bayraklarının yanında, bağımsızlık simgesi olan bir millî marşları vardır. Osmanlı Devleti'nde ise II. Mahmut Döneminde bestelenen Mahmudiye Marşı, millî marş kabul edildi. Padişah değiştikçe millî marşta değişti. I. ve II. Meşrutiyet Döneminde millî marş konusu gündeme gelmiş ancak bir sonuç alınamamıştır. Dolayısıyla Osmanlı Devleti'nin millî bir marşı yoktu. Ama artık milliyetçilik ilkesine dayanan yeni bir Türk Devleti kurulmuştu. Bu nedenle Millî Eğitim Bakanlığı Kurtuluş Savaşı'nın anlamını belirtecek ve yeni devletin bağımsızlığının sembolü olacak millî bir marşın yazılması için 1921 yılında bir yarışma açtı. Yarışmaya 724 şiir katıldı.

Yarışmada para ödülü olduğu için Mehmet Akif ERSOY katılmadı. Ancak dönemin Milli Eğitim Bakanı Hamdullah Suphi (Tanrıöver) para meselesinin çözümleneceğini söyleyerek Mehmet Akif ERSOY'dan yarışmaya katılmasını istedi. Çünkü yazılan şiirlerden hiçbiri millî duygularımızı ifade için yeterli bulunmamıştı. Bunun üzerine Mehmet Akif ERSOY Kurtuluş Savaşı'nın en derin heyecanını yansıtan bir şiir yazdı. Kahraman ordumuza ithaf ederek yazdığı şiir, millî marşımız olarak 12 Mart 1921'de II. İnönü Savaşı'ndan önce mecliste kabul edildi. Böylece Türk milletinin, bağımsız yaşama arzusunu dile getiren millî marşı oldu. Cumhuriyet döneminde İstiklal Marşı'nın bestesini Cumhurbaşkanlığı Orkestra Şefi Osman Zeki ÜNGÖR yapmıştır (1930).

Kurtuluş Savaşının amacını ve ruhunu, Milletin bağımsızlık istek ve azmini dile getiren İstiklal Marşının kabul edildiği tarih olan 12 Mart günü; 04.05.2007 tarih ve 5649 sayılı Kanunla " İstiklal Marşının Kabul Edildiği Günü ve Mehmet Akif Ersoy' u Anma Günü" olarak kabul edilmiştir.

12 Mart İstiklal Marşı'nın "Milli Marş" olarak kabul edilişinin 102. yıl dönümü okulumuzda da düzenlenen bir törenle kutlandı.

Ara

OKULUMUZ SINIF ÖĞRETMENLERİ ÖNDERLİĞİNDE YAPILMIŞ OLAN HAFTANIN RESFEBE SORUSU ETKİNLİĞİNİ KAZANAN ÖĞRENCİLERİMİZE ÖDÜLLERİ SINIF ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN VERİLDİ. ÖĞRENCİLER BAŞARILARINDAN DOLAYI TEBRİK EDİLEREK BU ETKİNLİĞİN TÜM OKUL ÖĞRENCİLERİ İÇİN TEŞVİK EDİLMESİ SAĞLANDI. SINIF ÖĞRETMENLERİMİZE TEŞEKKÜR EDİYORUZ.

Ara

TÜRKÇE DERSİ MİLLİ KÜLTÜRÜMÜZ TEMASI KAPSAMINDA OKULUMUZ ÖĞRENCİLERİNE EBRU SANATI TANITILDI. ÖĞRENCİLERİMİZ EBRU SANATIYLA TANIŞTI VE TEK TEK DENEYİMLEMELERİ SAĞLANDI. OKULUMUZ RESİM ÖĞRETMENİ HALİME ŞAHİN ŞİMŞEK VE SINIF ÖĞRETMENİ HAMİYET MEDİN'E EMEKLERİNDEN DOLAYI TEŞEKKÜR EDİYORUZ.

Ara

OKULUMUZDA TUTUM, YATIRIM VE TÜRK MALLARI HAFTASI ÇEŞİTLİ ETKİNLİKLER İLE KUTLANDI. 

Ara

 

OKULUMUZDAKİ SERVİS ARAÇLARININ KIŞ AYINA AİT DENETİMİ OKUL İDARESİ VE ÖĞRETMENLER TARAFINDAN YAPILMIŞTIR.

Kas

OKULUMUZ KASIM AYININ ENLERİ ÖĞRETMENLERİMİZ TARAFINDAN BELİRLENMİŞTİR. AYIN ÖĞRENCİSİ LİVANUR DUMAN, EN ÇOK KİTAP OKUYAN ÖĞRENCİ ÖMER ASAF ÇAKMAK, AYIN SINIFI İSE 4/A SINIFI OLARAK BELİRLENMİŞTİR. ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMENLERİMİZİ TEBRİK EDERİZ.

Kas

24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ İÇİN OKULUMUZUN HAZIRLAMIŞ OLDUĞU İLÇE PROGRAMI GÜRGENTEPE'DE GERÇEKLEŞTİRİLMİŞ OLUP PROGRAMIMIZA ATATÜRK ANIITINA ÇELENK SUNULARAK BAŞLANDI. OKULUMUZ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİNİN HAZIRLAMIŞ OLDUKLARI GÖSTERİLERİN ARDINDAN MESLEĞE YENİ BAŞLAYAN ÖĞRETMENLERİMİZİN YEMİN TÖRENİ GERÇEKLEŞTİ. SON OLARAK MÜZİK DİNLETİSİ GERÇEKLEŞTİ. KAYMAKAMIMIZ SAYIN MUHAMMED YILMAZ, BELEDİYE BAŞKANIMIZ SAYIN YAŞAR ŞAHİN, İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜMÜZ SAYIN MEHMET BİLÜ'NÜN VE OKUL MÜDÜRLERİNİN KATILIMIYLA GERÇEKLEŞEN PROGRAMIMIZ COŞKUYLA KUTLANDI. TÜM ÖĞRETMENLERİMİZİN ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜ KUTLUYOR VE PROGRAMDA EMEĞİ GEÇEN HERKESE TEŞEKKÜRLERİMİZİ SUNUYORUZ.

Kas

OKULUMUZDA DEPREM TATBİKATI YAPILMIŞTIR.

Kas

10 KASIM CUMHURİYETİMİZİN KURUCUSU GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'Ü ARAMIZDAN AYRILIŞININ 84.YILDÖNÜMÜNDE RAHMET VE MİNNETLE YAD EDİYORUZ. RUHU ŞAD OLSUN.

Kas

OKULUMUZUN BAHÇESİ GÜRGENTEPE BELEDİYE EKİPLERİ TARAFINDAN YIKANARAK TEMİZLENMİŞTİR. BELEDİYEMİZE TEŞEKKÜR EDERİZ.

Ekm

"Haydi Kahvaltıya" Projemiz...

 

Projemizin amacı;

"Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur" 

Bizler bu sözden yola çıktık. Sağlam bir vücudun dolayısıyla sağlam bir zihnin temeli beslenmeye dayanmaktadır. Herkes tarafından kabul görmüş günün en önemli öğünü KAHVALTIdır. Günümüzde çoğu öğrenci kahvaltı yapmadan okula gelmektedir. Üstelik okulda kahvaltı yapan öğrencilerimizin maalesef bir çoğu sağlıksız besinler tüketmektedir. 

Bizim amacımız öğrencilerimizin kahvaltının önemini anlaması, kahvaltı yapmadan evden çıkmamaları ve kahvaltıda sağlıklı besinler tüketmelerini sağlamaktır.

"Haydi Kahvaltıya" projemiz ile her ay 1 gün okulda tüm öğrenci ve öğretmenlerimizin bir arada kahvaltı yapması amaçlanmaktadır. Kahvaltılarımız tamamen sağlıklı ve öğrenci gelişimini destekleyecek besinlerden oluşacaktır. Bu sayede öğrencilerimiz hem yiyeceklerini paylaşacak hem de eğlenceli bir şekilde kahvaltılarını yapacaklardır.

Ekm

OKULUMUZDA AİLE OKULU PROJESİ KAPSAMINDA İLÇE REHBER ÖĞRETMENİMİZ TARAFINDAN VELİLERİMİZE SEMİNER VERİLMİŞTİR. İLÇE REHBER ÖĞRETMENİMİZ BURÇİN BAKİ'YE TEŞEKKÜR EDERİZ.